Skip to content
Przetaczarka tarcz hamulcowych na samochodzie PRO-CUT PFM 9.1 DRO

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem na temat przetaczania tarcz hamulcowych bez konieczności ich demontażu z piasty samochodu osobowego przy użyciu przetaczarki automatycznej do tarcz hamulcowych PRO-CUT PFM 9.1 DRO.

Przetaczarka tarcz hamulcowych na samochodzie PRO-CUT PFM 9.1 DRO

Zdjęcia przykładowe maksymalnie zużytej tarczy dla porównania

Przetaczanie tarcz hamulcowych na samochodzie
Przetaczanie tarcz hamulcowych na samochodzie

Urządzenia PRO-CUT do przetaczania tarcz hamulcowych posiadają rekomendacje i aprobaty wielu producentów OEM co wpływa na zaufanie do urządzenia oraz efektów, które można dzięki tokarce PRO-CUT osiągnąć, są to m.in.; optymalizacja zysków z serwisu hamulcowego, znaczna poprawa świadczonych usług hamulcowych, urządzenie niweluje reklamacje związane z drganiem, biciem i piszczeniem praktycznie do zera. Na dole artykułu zawarta jest galeria z biuletynami i aprobatami producentów OEM do wglądu.

Przetaczanie tarcz hamulcowych z użyciem tokarki PRO-CUT. Case study wybranych dealerów BMW z USA.

Personel PRO-CUT współpracował z kilkoma dealerami BMW w USA w celu zbadania, w jaki sposób tokarka do tarcz hamulcowych PFM PRO-CUT mogłaby pomóc w optymalizacji ich działań związanych z serwisem hamulców. Ze względu na ochronę prywatności dealerzy ci nie są skłonni udostępnić nam swoich danych finansowych, abyśmy mogli przeprowadzić pełną analizę zwrotu z inwestycji (ROI).

Jednak informacje, które zebrał personel PRO-CUT odpowiedzialny za rozwój produktu są warte odnotowania. W szczególności istnieją cztery obszary, w których tokarka PRO-CUT wnosi wyraźną wartość dla BMW AG, sieci dealerskich BMW lub satysfakcji klientów BMW oraz pozostałych producentów OEM, którzy przesłali swoje aprobaty OEM i umieściły tokarki PRO-CUT w serwisowych biuletynach technicznych.


1. Jakość gwarancji – dealerzy zmieniają klocki hamulcowe, aby dopasować je do zużytych tarcz hamulcowych

Problem – w ramach gwarancji dealerzy wymieniają tylko klocki i dopasowują je do częściowo zużytych tarcz z „wargą” lub grzbietem na ich zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach.  Są oni zmuszeni do usuwania materiału z klocka hamulcowego, aby zapewnić jego prawidłowe ułożenie na powierzchni ciernej.

Rezultat – wpływa to na BEZPIECZEŃSTWO i postrzeganą jakość BMW.

Rozwiązanie Tokarka PRO-CUT zapewni dealerom możliwość usuwania grzbietów na tarczach, tak aby nowe klocki miały 100% kontakt z powierzchnią cierną BEZ żadnego drutowania.  Ponadto, tarcza zostanie dopasowana do piasty, aby zapewnić równomierne zużycie i optymalną skuteczność hamowania.

Dyskusja – Pierwszy dealer z którym współpracowaliśmy, zwracał uwagę przede wszystkim na krawędź na obu końcach powierzchni hamującej.  Prowadzi to również do skarg klientów na „hałas podczas hamowania”.  Technicy w tym salonie szlifują dużą ilość materiału z klocka hamulcowego (na zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach), aby środek klocka miał większy kontakt z podłożem.  Informują, że eliminuje to skargi dotyczące hałasu.  Zarówno kierownictwo, jak i technicy w tym salonie obawiają się, że nie jest to prawidłowy sposób maksymalizacji kontaktu klocka z powierzchnią tarczy.



2. Zachowanie klienta po gwarancji – ponad połowa klientów (+50%) serwisuje swój samochód po upływie gwarancji w niezależnych serwisach samochodowych, poza ASO.

Problem – dealerzy tracą klientów na pogwarancyjny serwis hamulcowy z powodu kosztów wymiany tarcz hamulcowych w ASO BMW.

Rezultat – utrata działalności i ciągłości serwisowej przez dealerów i mniejsze prawdopodobieństwo, że niezadowoleni klienci kupią BMW w przyszłości.

Rozwiązanie – obróbka tarcz hamulcowych na miejscu w samochodzie klienta stanowi opłacalną alternatywę dla dealera, która przynosi mu zyski.  Wysoka jakość naprawy zapewnia klientowi najlepsze osiągi za rozsądną cenę.  Bardziej zadowoleni klienci korzystający z usług dealera to bardziej zadowoleni dealerzy i większa liczba klientów zarówno dla dealera, jak i dla BMW.

Dyskusja – w drugim salonie, z którym współpracowaliśmy, kierownik serwisu wyraził dwa zastrzeżenia.  Po pierwsze, stwierdził, że w ponad 50% przypadków, w których klient otrzymywał ofertę na naprawę hamulców, klient odmawiał wykonania tej usługi.  Uważał, że powodem tego był wysoki koszt tarcz zamiennych. 

Warsztat ten używał tokarki PRO-CUT przez 5 tygodni na zasadzie próbnej i obrobił 64 tarcze hamulcowe, wszystkie na zlecenie klienta.  Biorąc pod uwagę, że według ich szacunków zysk z każdej pracy z hamulcami na 2 koła (po opłaceniu części i robocizny) wynosił od 100 do 150 dolarów, oszacowali oni zyski na poziomie około 3000 dolarów miesięcznie z prac wykonywanych na zlecenie klienta i zdecydowali się na zakup maszyny PRO-CUT.  Dealer ten używa teraz maszyny PRO-CUT do wszystkich prac wykonywanych na zlecenie klienta.  Ich zdaniem, oprócz szybkiego zwrotu z inwestycji, dealer zatrzymuje klientów „u siebie” po upływie okresu gwarancji i uzyskuje z tego tytułu dodatkowe przychody, w tym ze sprzedaży większej liczby oryginalnych części BMW.



3. Rdzawy nalot na tarczy – skorodowane powierzchnie tarczy hamulcowej niekoniecznie wskazują na zużycie wirnika w 100%. Dealer wymieniając lekko skorodowane tarcze na nowe generuje wysoki koszt i marnotractwo materiału.

Problem – w pojazdach, które stoją na parkingu przez dłuższy czas (i w niektórych klimatach-rynkach) dochodzi do rdzawego nalotu na wirnikach.  Obecne zasady wymiany tarcz hamulcowych są kosztowne, w tym przypadku należy użyć tokarki PRO-CUT.

Rezultat – wyższe koszty gwarancji i marnotrawstwo materiału.  Idealnie dobre tarcze są wyrzucane.

Rozwiązanie – szybka obróbka tarcz przy użyciu maszyny PRO-CUT nie tylko usuwa rdzawy nalot, ale także dopasowuje tarcze do piasty, ZAPEWNIAJĄC, że pojazd będzie wolny od pulsacji i bicia tarczy przez 50 000 km lub więcej.

Dyskusja – obawy niektórych dealerów dotyczyły wyczuwalności pedałów (pulsacji) w niektórych pojazdach.   Dealerzy informują, że musieli zakładać nowe hamulce zarówno w używanych, jak i nowych samochodach z powodu „lot rot” (korozji tarcz w pojazdach oczekujących na sprzedaż), a dzięki lekkiemu odtłuszczeniu tych tarcz, zamiast ich wymiany, są w stanie zaoszczędzić znaczną kwotę na przygotowaniu pojazdu do sprzedaży.

Należy zauważyć, że w sieci BMW panuje przekonanie, że tarcze nie mają wystarczającej ilości materiału, aby umożliwić obróbkę mechaniczną, co sprawia, że jedyną opcją jest ich wymiana.  Nasi pracownicy mieli możliwość zmierzenia wyrzuconych tarcz.  W pięciu z siedmiu tarcz było wystarczająco dużo materiału do obróbki mechanicznej, patrz tabela przedstawiająca grubość w mm:

(mm)Stan aktualnySpecyfikacjaRóżnica
 29.8728.401.47
5 Series27.7128.40 Out of Spec
5 Series28.0928.40 Out of Spec
3 Series20.8020.400.40
3 Series25.1020.404.70
3 Series23.9020.403.50
5 Series30.3328.601.73

Widać wyraźnie, że technicy wymieniają tarcze, które nie są poniżej specyfikacji.  Należy zauważyć, że proces PRO-CUT zmniejsza grubość tarczy o 0,30 do 0,50 mm.


4. Problemy z limuzynami – seria 5 – pojazd problemowy?

Problem – duża liczba problemów z serwisem hamulcowym w BMW serii 5,

Rezultat – wysokie koszty gwarancyjne i niezadowolenie klientów.

Rozwiązanie – Doświadczenie PRO-CUT z innymi producentami OEM nauczyło nas, że bardzo czułe układy hamulcowe wymagają idealnego dopasowania tarcz.  Rotory dopasowane do piasty zużywają się równomiernie i eksploatują się czysto przez co najmniej 50 000 km.

Dyskusja – Nasi pracownicy regularnie odwiedzają dealerów.  Ciągle słyszą, że BMW Niemcy nie zezwala na obróbkę mechaniczną tarcz i że tarcze BMW zawsze mają mniejszą grubość, zanim konieczny jest serwis hamulcowy.  W Europie mówi się im również, że w samochodach serii 5 i X5 występują pewne skargi dotyczące wibracji hamulców, ale we wszystkich przypadkach wymiana tarcz jest zaleceniem BMW, gdy tarcze hamulcowe wymagają uwagi.  Wiemy, że takie postępowanie skutkuje niezadowoleniem klientów, którzy następnie zlecają wykonanie naprawy hamulców w niezależnych warsztatach, przez co dealer BMW traci takiego klienta.



Podsumowanie case study tokarki PRO-CUT

Z naszych doświadczeń z dealerami BMW, Subaru, Toyota, VW, Chrysler, Nissan, Ford oraz pozostałych wynika, że mogliby oni odnieść duże korzyści z posiadania maszyny PRO-CUT w swoich serwisach w następujących obszarach:

  • Obróbka tarcz hamulcowych w celu wyeliminowania skarg klienta na hałas i zwiększenia kontaktu klocka z tarczą
  • Obróbka tarcz w celu obniżenia kosztów prac wykonywanych na zasadzie „klient płaci”, a także zatrzymania wielu dodatkowych klientów i zwiększenia ich lojalności wobec serwisów ASO.
  • Obróbka tarcz w celu przygotowania zarówno nowych, jak i używanych pojazdów do sprzedaży
  • Wyeliminowanie drgań hamulców spowodowanych biciem piasty


Streszczenie historii współpracy dealerów i serwisów FORD z PRO-CUT

  • 1998 r. – Ford dostarcza tokarki hamulcowe PRO-CUT do wszystkich dealerów w USA i Kanadzie.
  • 2002 r. – Ford dostarcza tokarki do każdego dealera w Australii i Nowej Zelandii.
  • 2005 r. – Ford wprowadza wymóg stosowania narzędzia Pro-Cut przy gwarancyjnej wymianie tarcz hamulcowych.
  • 2009 r. – Ford Meksyk zatwierdza i rekomenduje tylko PRO-CUT dla meksykańskiej sieci dealerskiej.
  • 2011 r. – Ford wydaje specjalny komunikat serwisowy ostrzegający dealerów o konieczności modernizacji serwisów hamulcowych.
  • 2012 r. – Ford wymaga wymiany starych modeli tokarek PRO-CUT na nowe.

Sprawdź poszczególne etapy wykonywania usługi przetaczania tarcz hamulcowych na samochodzie osobowym.

Prezentacja tokarki PRO-CUT 9.1

Aprobaty, rekomendacje i service biuletyny producentów OEM dla tokarek PRO-CUT

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies

Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.