Skip to content
Produkcja niemiecka
Model: Uniwersalna linia diagnostyczna BR
Producent: CARTEC
Kategoria: Linia diagnostyczna do i pow. 3.5t DMC
Przeznaczenie: Każdy typ pojazdu

Linia diagnostyczna uniwersalna CARTEC

UNIWERSALNA LINIA DIAGNOSTYCZNA CARTEC BR

Uniwersalna linia diagnostyczna CARTEC BR jest ścieżką diagnostyczną optymalną dla przeprowadzania testów recepcji samochodów ciężarowych, kontroli końcowych na liniach produkcyjnych, testów zgodnych z wymogami urzędowymi jak i testów szkoleniowych.

linia uniwersalna z ciężarówką - ilustracja cartec br

Nasi klienci wyposażający Okręgową Stację Kontroli Pojazdów lub serwis pojazdów ciężarowych i komercyjnych mogą korzystać z wysokiej kompetencji naszych pracowników, co gwarantuje niezwłoczne a zarazem bezproblemowe załatwienie każdej sprawy, udzielenia wszelkich informacji czy też przeprowadzenie zamówień.

Wykwalifikowany zespół, wysokiej jakości sprzęt, kompetentna obsługa oraz korzyści jakie niesie ze sobą współpraca ze światową grupą Snap-on (Total Shop Solutions) gwarantują technologię, która wciąż rozwija się zgodnie z wymaganiami naszych klientów.

linia uniwersalna menu CARTEC

Sprzęt do diagnostyki na indywidualne zamówienie klienta

realizacja oława linia uniwersalna

Hamulce oraz amortyzatory w samochodach są elementami, które podlegają szybkiemu zużyciu oraz w których mogą pojawić się liczne usterki.

Regularna diagnostyka, której wyniki dokumentowane są w pamięci urządzenia dostarcza dodatkowe informacje oraz pracę dla serwisu, co przynosi wymierne korzyści dla stacji czy serwisu.

Kompletna diagnostyka pojazdu może być realizowana przy użyciu całkowicie zautomatyzowanego ciągu badań przy czym każde z urządzeń testowych uruchamiają się automatycznie.

Krótki – dwu lub trzy minutowy czas badania oznacza również zwiększoną przepustowość urządzenia. Bezprzewodowe urządzenie do sterowania (pilot) nie jest w tym momencie wymagane.

linia uniwersalna CARTEC BR Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów

URZĄDZENIA PROJEKTOWANE MODUŁOWO

Dzięki projektowaniu modułowemu możliwe jest kompletowanie kolejnych komponentów wchodzących w skład linii.

Podstawę stanowi tutaj urządzenie do badania hamulców, natomiast urządzenie do kontroli skuteczności tłumienia drgań zawieszenia pojazdu oraz urządzenie do kontroli ustawienia kół jezdnych stanowią elementy doposażeniowe, które mogą zostać włączone do linii w późniejszym terminie.

ilustracja linii uniwersalnej dla Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów

Moduł podstawowy

Uniwersalne urządzenie rolkowe do kontroli działania hamulców dla pojazdów o DMC do i pow. 3,5 t

urządzenie rolkowe cartec 420-BR
413-br karta produktu
420-br karta produktu
416-br karta produktu

Kompletacja urządzenia wygląda następująco:

  • Zestaw dwóch kompletów rolek hamulcowych wyposażonych w:
    • DMS – system pomiarowy tensometryczny
    • silniki zabezpieczone przed wpływem wilgoci i wody IP 55
    • rolki pokryte tworzywem nieścieralnym – kruszywo kwarcytowe, które posiada bardzo dobrą przyczepność, a równocześnie nie niszczy w żaden sposób ogumienia, co ma miejsce przy stosowaniu metalowego (bolcowego) pokrycia rolek
  • Szafa sterująco – zasilająca
  • Monitor lub wyświetlacz zegarowo diodowy
  • Centralna jednostka sterująca (PC/WIN, z oprogramowaniem CARTEC – BR PL w wersji polskojęzycznej, drukarka kolor, monitor kolor 24” LCD) zabudowana w oryginalnej szafie
  • Automatyczne rozpoznawanie napędu 4 x 4 i badanie pojazdów z napędem 4 x 4 – najszybszy moduł wykrywania napędu na rynku
  • Pilot bezprzewodowego sterowania

Urządzenie posiada również następujące możliwości:

  • Wykonanie rolek pozwalające na dokupienie wagi i jej instalacje w każdej chwili
  • Zastosowanie miernika siły nacisku na pedał hamulca
  • Zastosowanie czujnika do pomiaru zmian ciśnień w pneumatycznym układzie sterowania
  • Współpraca z urządzeniami TACHO-CONTROL (do kontroli tachografów).
  • Współpraca z urządzeniami do symulacji obciążenia samochodu podczas badania układu hamulcowego
linia uniwersalna menu CARTEC

SPECYFIKACJA URZĄDZEŃ ROLKOWYCH

Wszystkie modele dostępne w opcji 1-prędkość lub 2-prędkości, konfiguracja 2WD lub 4WD, z windą wspomagającą wjazd/wyjazd lub bez.

urządzenie rolkowe cartec

URZĄDZENIE ROLKOWE

- 1000, 1200 lub 1300 mm szerokości,
- Powlekane rolki pokryte tworzywem nieścieralnym - kruszywo kwarcytowe,
- Odporne na rdze rolki prowadzące,
- Łatwość wjazdu dzięki wykorzystaniu hamulców elektromagnetycznych w silniku.

obramowane i konstrukcja urządzenia rolkowego cartec

KONSTRUKCJA I OBRAMOWANIE

- Konstrukcja urządzenia wykonana jest z najwyższej jakości stali, całkowicie poddanej procesowi galwanizacji - cynkowaniu.

czujniki tensometryczne w urządzeniach rolkowych cartec

CZUJNIKI

- System pomiarowy tensometryczny, odporne na zużycie ogniwa obciążnikowe typu tensometrycznego, zapewniające najwyższą jakość i dokładność pomiaru.

silniki w urządzeniach rolkowych cartec

SILNIK

- Silniki zabezpieczone przed wpływem wilgoci i wody,
- Wszystkie silniki mogą być wyposażone w opcjonalne hamulce elektromagnetyczne - ta funkcjonalność zdecydowanie ułatwia wyjazd pojazdów samochodowych ze stanowiska rolkowego

wanny fundamentowe do montażu urządzeń rolkowych BR

WANNY FUNDAMENTOWE

- Zapewniamy wanny fundamentowe w ocynku, które zdecydowanie ułatwiają montaż urządzeń oraz przygotowanie wnęk pod urządzenia na etapie prac budowlanych

Moduł DODATKOWY

Urządzenie do kontroli skuteczności tłumienia drgań zawieszenia pojazdu.

Dostępna wersja urządzenia:

FWT 2010 EG Urządzenie do kontroli skuteczności tłumienia drgań zawieszenia pojazdu oparte na metodzie Eusama.

Amortyzatory są urządzeniami które podlegają powolnemu zużyciu, dlatego też klienci nierzadko nie zauważają tego procesu.

W niespełna minutę urządzenie do kontroli skuteczności tłumienia drgań zawieszenia pojazdu umożliwia ustalenie przyczyn:

  • nieprawidłowości w pokonywaniu zakrętów,
  • nieregularnego zużycie ogumienia,
  • wibracji kierownicy,
  • braku należytej stabilności prowadzenia pojazdu w przypadku bocznych wiatrów,
  • oraz słabej skuteczności hamowania.

Dwie niezależne płyty najazdowe służą do pomiaru drgań podwozia aż do ich wytłumienia.

Siły wytworzona w ten sposób, które mogą niekorzystnie wpływać na funkcjonowanie drgań pojazdu, są wykrywane i oceniane (analiza dynamiczna).

amortyzator pojedyńczy FWT_2010EG
amortyzatory linii uniwersalnej FWT_2010EG
videoline-204-RP-amortyzacja

Moduł DODATKOWY

Urządzenie do kontroli ustawienia kół jezdnych typ SSP4000.

Jest to płyta pozwalająca określić zbieżność (rozbieżność w mm/m).

Teoretycznie wszystkie koła w czasie jazdy pojazdu powinny toczyć się równolegle i prosto w kierunku (ustawienie na zero).

Jednak statyczne ustawienie kół (zbieżności) w praktyce wykazuje nieznaczne odchylenie od zera (ze względu na elastyczność wielu elementów zawieszenia).

Dlatego też przejazd przez płytę powoduje przesunięcie płyty w bok przez oponę.

Im większa odchyłka od prawidłowo ustawionej zbieżność, tym większa wartość odpychania płyt.

Automatycznie dokonany pomiar dostarcza dźwiękową diagnostykę zbieżności i rozbieżności kół.

Mierzone wartości są odczytywane w 0+/- 20 mm/m.

realizacja oława linia uniwersalna
videoline-204-RP-zbieznosc

Przyjazny w obsłudze pilot

Urządzenie do zdalnego sterowania może być używane do kontroli urządzeń z pozycji siedzenia kierowcy według uznania obsługującego, np. uruchamiając jedynie urządzenie do badania hamulców, lub przeprowadzając testy w preferowanej kolejności.

videoline 204RP_pajlot

OPCJE I AKCESORIA DLA UNIWERSALNEJ LINII DIAGNOSTYCZNEJ CARTEC BR

monitor linii uniwersalnej cartec

Szafa i pulpit sterowniczy

W standardzie szafa wyposażona jest w jednostkę kontrolną, płaski monitor 22-24", drukarkę, klawiaturę i mysz, oraz rozszerzoną wersję oprogramowania. Jako opcje klient może zamówić większy monitor 27" lub 32".

obramowane i konstrukcja urządzenia rolkowego cartec

Obramowanie urządzeń

Proponujemy obramowania urządzeń wykonane w ocynku dla idalnego wykończenia wnęk urządzeń montowanych w posadzce.

urządzenie rolkowe cartec

HAMULCE SILNIKÓW WSPOMAGAJĄCE WYJAZD

Hamulce fabrycznie montowane w silnikach umożliwiają bezproblemowy wyjazd z urządzenia. Opcja hamulców jest rekomendowana dla stacji nieprzejazdowych, w których samochód musi wycofać przez urządzenie.

widok_z_kabiny_na_monitor

Dodatkowy wyświetlacz na wysięgniku

Jako opcje proponujemy montaż dodatkowego monitora wyświetlającego pomiar i wyniki pomiaru. Dodatkowy wyświetlacz może być potrzebny w większych halach przejazdowych lub miejscach przeznaczonych dla klientów.

opcjonalny tablet dla linii diagnostycznej videoline 204-rp

Przenośne urządzenie kontrolne

Oprócz szafy sterującej linia diagnostyczna może być obsługiwana za pomocą przenośnego urządzenia kontrolnego jakim jest tablet PC.

videoline 204RP belka pneumatyczna

Belka pneumatyczna

W momencie gdy belka unosi pojazd do poziomu podłoża, najazd na rolki jest znacząco ułatwiony, jest to duża zaleta w szczególności dla pojazdów o sportowym czy też niskim podwoziu lub samochodów o małej średnicy kół gdzie uszkodzenia podwozia zdarzają się dość często przy zwykłym użytkowaniu.

NSV3000 symulator nacisku na oś pojazdu ciężarowego

PNEUMATYCZNY SYSTEM DOCIĄŻAJĄCY NSV3000

Typ dociążenia osi poprzez siłownik pneumatyczny przyciągający pojazd do rolek hamulcowych „systemem pasowym” – rozwiązanie tradycyjne stosowane przez firmę CARTEC od 20 lat.
Pneumatyczny system dociążający może być używany ze wszystkimi modelami urządzeń rolkowych.

NSV4000 symulator nacisku na oś pojazdu ciężarowego

HYDRAULICZNY SYSTEM DOCIĄŻAJĄCY NSV4000

Typ dociążania osi poprzez hydrauliczne siłowniki przyciągające pojazd do rolek hamulcowych „systemem pasowym” – rozwiązanie tradycyjne stosowane przez firmę CARTEC od 20 lat.
NSV 4000 może być używany tylko w połączeniu z urządzeniem rolkowym 420-BR

HBV3000 symulator nacisku na oś pojazdu ciężarowego

HYDRAULICZNY SYSTEM DOCIĄŻAJĄCY HBV3000

Hydrauliczny system podnoszenia HBV 3000 do użycia w połączeniu z modelem 416-BR i 420-BR, 1000 mm długość rolki.
Zakres HBV 3000 to osiągnąć minimum 30% konstrukcji siłownika hamulca, określone przez ISO 21069 jako wymóg dotyczący niezawodności obliczonej siły hamowania.

HBV4000 symulator nacisku na oś pojazdu ciężarowego

HYDRAULICZNY SYSTEM DOCIĄŻAJĄCY HBV4000

Podnośnik hydrauliczny HBV 4000 - Może być używany tylko w kombinacja z wersją 420-BR - Długość rolki 1000 mm.
Zakres HBV 3000 to osiągnąć minimum 30% konstrukcji siłownika hamulca, określone przez ISO 21069 jako wymóg dotyczący niezawodności obliczonej siły hamowania.

stanowisko do wymuszania szarpnięć kół

Kompleksowa linia diagnostyczna przeznaczona dla Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów wymaga również stanowiska do kontroli luzów w zawieszeniu.

W celu kontroli zawieszenia każda SKP/OSKP posiada urządzenia nazywane szarpakami, montowanymi najczęściej na końcu linii diagnostycznej lub na podnośniku diagnostycznym.

Szarpaki montowane są na ciężarowych liniach diagnostycznych w Okręgowych Stacjach Kontroli Pojazdów, jest to model SHC4600.

 

szarpak hydrauliczny SHC4600

WYBRANE REFERENCJE NASZYCH KLIENTÓW, KTÓRZY OD LAT UŻYWAJĄ LINII DIAGNOSTYCZNEJ CARTEC

SPECYFIKACJA I DANE TECHNICZNE Uniwersalna linia diagnostyczna BR

413-br karta produktu

416-br karta produktu

420-br karta produktu

Producent: CARTEC
Kategoria: Linia diagnostyczna do i pow. 3.5t DMC
Przeznaczenie: Każdy typ pojazdu

dane techniczne linii uniwersalnej CARTEC BR

DO POBRANIA

Produkcja niemiecka
Model: Uniwersalna linia diagnostyczna BR
Producent: CARTEC
Kategoria: Linia diagnostyczna do i pow. 3.5t DMC
Uniwersalna linia diagnostyczna CARTEC BR do obsługi pojazdów o DMC do i powyżej 3.5t przeznaczona dla Okręgowych Stacji Kontroli Pojazdów.
NAWIGACJA KARTY URZĄDZENIA
Przeznaczenie: Każdy typ pojazdu

POZOSTAŁE URZĄDZENIA PRODUKCJI: CARTEC

Produkcja rodzima
Urządzenia OEM rekomendowane dla ASO
Produkcja rodzima
Produkcja niemiecka
Produkcja rodzima
Produkcja rodzima

POZOSTAŁE URZĄDZENIA Z KATEGORII:
Linia diagnostyczna do i pow. 3.5t DMC

Produkcja rodzima
Produkcja niemiecka
Produkcja rodzima

Realizacje z urządzeniem kategorii:
Linia diagnostyczna do i pow. 3.5t DMC

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies

Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.