Badanie hamulców „pod obciążeniem” w aspekcie Dyrektywy 2014/45/UE na Okręgowej Stacjach Kontroli Pojazdów w Polsce.
Biorąc pod uwagę możliwość wprowadzenia w najbliższym czasie Dyrektywy 2014/45/UE do polskiego prawa dotyczącego warunków technicznych i badań technicznych pojazdów, firma CARTEC informuje, że posiada w swojej ofercie rozwiązania techniczne dla urządzeń rolkowych tj. SYSTEMY SYMULACJI OBCIĄŻENIA OSI.
Stanowisko firmy CARTEC na temat systemów symulacji obciążenia osi dla uniwersalnych urządzeń rolkowych
Dyrektywa zakłada obowiązkowe posiadanie „urządzenia do pomiaru nacisku kół/osi” w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Połączenie tego urządzenia z w/w symulatorami obciążenia osi w znacznym stopniu ułatwi i uwiarygodni badanie skuteczności hamulców w lekkich naczepach i pojazdach ciężarowych.
Technologia badania hamulców systemem symulacji obciążenia HBV 4000. Jest to rozwiązanie stosowane przez firmę CARTEC od 10 lat. HBV to opcja, która jest korzystna w przypadku badania pojazdów ze zblokowanymi osiami. Zastosowanie tej opcji, w sposób znaczny poprawia skuteczność badania hamulców, każdej ze zblokowanej osi, poprzez uniesienie jej w trakcie próby hamulców, co nie skutkuje równoczesnym przeniesieniem napędu dla pozostałych osi. Dotyczy to również pojazdów ciężarowych tzw. „solówek”, posiadających oś napędową w formie podwójnej.
Zaletą tego rozwiązania w konfrontacji z klasycznym układem dociągającym pojazd w dół do urządzenia jest skierowanie praktycznie całej siły na aktualnie badaną oś. Dodatkowym profitem jest minimalizowanie wpływu układów samoczynnego poziomowania naczep na przebieg badania.
Posiadamy cztery typy symulatorów dociążania osi podczas badania hamulców dla pojazdów pow. 3,5t DMC

NSV 3000
Typ dociążenia osi poprzez siłownik pneumatyczny przyciągający pojazd do rolek hamulcowych „systemem pasowym” – rozwiązanie tradycyjne stosowane przez firmę CARTEC od 20 lat.
Pneumatyczny system dociążający może być używany ze wszystkimi modelami urządzeń rolkowych.

NSV 4000
Typ dociążania osi poprzez hydrauliczne siłowniki przyciągające pojazd do rolek hamulcowych „systemem pasowym” – rozwiązanie tradycyjne stosowane przez firmę CARTEC od 20 lat.
NSV 4000 może być używany tylko w połączeniu z urządzeniem rolkowym 420-BR

HBV 3000
Hydrauliczny system podnoszenia HBV 3000 do użycia w połączeniu z modelem 416-BR i 420-BR, 1000 mm długość rolki.
Zakres HBV 3000 to osiągnąć minimum 30% konstrukcji siłownika hamulca, określone przez ISO 21069 jako wymóg dotyczący niezawodności obliczonej siły hamowania.

HBV 4000
Podnośnik hydrauliczny HBV 4000 – Może być używany tylko w kombinacja z wersją 420-BR – Długość rolki 1000 mm.
Zakres HBV 4000 to osiągnąć minimum 30% konstrukcji siłownika hamulca, określone przez ISO 21069 jako wymóg dotyczący niezawodności obliczonej siły hamowania.