Rekomendacja OEM: Volkswagen, BMW, KIA, Ford, Honda, Jaguar, Land-Rover, Peugeot, Citroen, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Skoda, Toyota, Audi, Seat
Tokarka do tarcz hamulcowych na samochodzie – PRO-CUT
Sprawdź artykuł "Przetaczanie tarcz hamulcowych na samochodzie. Tokarka PRO-CUT", który opisuje przypadki dealerów ASO z urządzeniem PRO-CUT.
Niektórzy mogą uważać, że usuwanie nadmiaru tarczy hamulcowej jest staromodną praktyką, której zaprzestano wiele lat temu. To nieprawda. Dzisiejsza technologia tokarki do hamulców samochodowych, w której Pro-Cut jest światowym liderem, pozwala na efektywne i dokładne szlifowanie tarcz hamulcowych - oferowane jako dodatkowa usługa, która może przynieść dodatkowe zyski.
Tokarka PRO-CUT PFM 9.2 DRO pozwala na przetaczanie tarcz hamulcowych zwykłych, wentylowanych, nawiercanych i nacinanych oraz pływających o średnicy do 437 mm i maksymalnej grubości 44 mm, czyli nawet dla dużych pojazdów terenowych czy samochodów sportowych.
Tarcze hamulcowe należy poddać ponownej obróbce powierzchniowej, gdy:
- Klocki hamulcowe są wymieniane, ale nowe tarcze nie są konieczne, co zdarza się w co najmniej 50% przypadków serwisowania hamulców. Nie ma docierania, a klient opuszcza warsztat z doskonałymi hamulcami.
- Występują drgania hamulców spowodowane różnicami grubości tarcz (DTV) lub nadmiernym biciem. W przypadku tego problemu jedynym trwałym rozwiązaniem jest użycie tokarki samochodowej.
- Tarcze są skorodowane; częstym problemem w klimacie wilgotnym występuje korozja, powodująca słabą skuteczność hamowania lub brak wyważenia. Czasami jest to po prostu nieestetyczne, zwłaszcza w samochodach używanych w salonie.
- Hamulce są głośne. Po zamontowaniu nowych klocków na tarczach posiadających "wargi" może pojawić się pisk hamulców. Można to skorygować, usuwając wargi z tarcz i uzyskując idealnie płaskie powierzchnie tarcz.
Zadzwoń do nas już dziś, aby dowiedzieć się, który pakiet tokarki hamulcowej Pro-Cut będzie najlepiej pasował do profilu pojazdów, które serwisujesz w swoim warsztacie.
Dlaczego warto przetaczać tarcze hamulcowe?
Urządzenie do przetaczania tarcz hamulcowych na samochodzie umożliwia świadczenie dodatkowej usługi przetaczania tarcz i wzbogaca świadczone usługi warsztatu samochodowego.
Przetaczarka PRO CUT zdecydowanie poprawia jakość usług serwisu z zakresu naprawy i regeneracji układu hamulcowego.
Przetaczanie tarcz hamulcowych na samochodzie przy użyciu przetaczarki PRO-CUT zwiększa skuteczność działania całego układu, niwelując bicie tarczy hamulcowej.
Tarcze hamulcowe wymagają przetoczenia, kiedy
- Klocki hamulcowe zostały wymienione, a nie ma konieczności wymiany tarcz hamulcowych na nowe
- Występują piski lub pulsacja pedału hamulca
- Klocki hamulcowe ulegają nadmiernemu ścieraniu się
- Tarcze hamulcowe pokryła korozja
- Dodatkowo niemal każda tarcza hamulcowa ma jakieś bicie, które powinno mieścić się w zakresie do 0.06 mm, przetaczarka PRO-CUT PFM 9.2 DRO kompensuje bicie tarczy z dokładnością kalibracji do ok. 0.0254 mm.
Zalety przetaczarki tarcz hamulcowych PRO-CUT PFM 9.2 DRO
- Obróbka bezpośrednio na tarczy hamulcowej, bez konieczności jej demontażu
- Skrawanie tarczy odbywa się na obu płaszczyznach jednocześnie
- Szybkość działania - ok. 9 minut na jedną tarcze, w zależności od obsługiwanego pojazdu
- Proces automatycznej kompensacji bicia tarczy hamulcowej na samochodzie
- Proces automatycznego skrawania po wstępnym przygotowaniu urządzenia
- Zakres obsługiwanych pojazdów jest wręcz ogromny - producent zapewnia adaptery, które umożliwiają montaż urządzenia na praktycznie wszystkich zakresach rozstawów śrub w samochodach osobowych i dostawczych
- Niezwykle dokładna - eliminuje bicie boczne tarczy do 0.0254 mm
SPECYFIKACJA I DANE TECHNICZNE PRO-CUT 9.2
Wyposażenie przetaczarki PRO-CUT PFM 9.2 DRO (Digital Read Out): - Urządzenie PFM 9.2 DRO - Wózek przejezdny - Komplet 4 adapterów - Zestaw akcesoriów pomocniczych - Montaż urządzenia wraz z szkoleniem - gwarancja 12 miesięcy.
Firma CARTEC oferuje dwa modele z gamy Pro-Cut:
- PRO-PFM-9.1
W modelu PRO-PFM-9.1 zastosowano zdejmowaną głowicę tnącą. Jest to korzystne przy obróbce pojazdów o mniejszych otworach nadkoli. - PRO-PFM-9.2 - Rekomendowany dla serwisów OEM ASO
W modelu PRO-PFM-9.2 zastosowano głowicę tnącą "Speed Lock". Umożliwia to regulację głowicy tnącej jedną ręką bez konieczności stosowania dodatkowych narzędzi ręcznych. Głowica tnąca w modelu PRO-PFM-9.2 pasuje również do większych tarcz w pojazdach 4×4 i pojazdach wyczynowych, w których stosuje się opcjonalną głowicę tnącą Precision Plus.
PRO-CUT PFM 9.2 DRO
- maksymalna średnica tarczy: 436 mm
- minimalna średnica tarczy: 102 mm
- maksymalna grubość tarczy 44,4 mm
- minimalna grubość tarczy 5,1 mm
- prędkość obrotowa silnika 123 obr/min
- głębokość skrawania 0,13 mm / stronę